hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هرمزگان| گردشگری رکن مهم توسعه هرمزگان

هرمزگان| گردشگری رکن مهم توسعه هرمزگان

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت گردشگری کسی نمی‌توان نقش این صنعت را در درآمدزایی انکار کند و بسیاری از شهرها و کشورها به دنبال تقویت این بخش و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آن هستند. 

به گزارش ایرنا، گردشگری فرهنگی، اکو توریسم، ژئوتوریسم (گردشگری زمین‌شناسی، یکی از رشته‌های گردشگری وابسته به طبیعت یا طبیعت‌گردی) ازجمله حوزه‌های گردشگری هستند که با کمترین هزینه از طرف مناطق برخوردار می‌تواند آن‌ها را در ارتقای سرانه درآمدی بهره‌مند سازد. استان هرمزگان در جنوب ایران ازجمله مناطق گردشگر پذیر کشورمان است که بیشترین حجم حضور مسافر در آن مربوط به نیمه دوم سال است که البته با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توان در نیمه نخست سال نیز شاهد حضور شمار بالای گردشگران باشیم.

گردشگری از مؤلفه‌های مهم توسعه هرمزگان

استاد دانشگاه هرمزگان و مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان در این زمینه گفت: گردشگری از مؤلفه‌های مهم در سند آمایش این استان برای توسعه تا افق ۱۴۱۵ محسوب می‌شود. عباس مرادی اظهار داشت: بر اساس ۲ سال و نیم مطالعه و تهیه سند آمایش هرمزگان می‌توان گفت این استان روند امیدوارکننده‌ای در این زمینه دارد. او ادامه داد: این بخش در کنار سایر مؤلفه‌های توسعه از مؤلفه‌های مهم توسعه استان به شمار می‌رود و یکی از بندهای مهم سند آمایش سرزمین هرمزگان را به خود اختصاص داده است. عضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان بیان داشت: این استان دارای تنوع منابع و مؤلفه‌های گردشگری است که برخی می‌تواند گردشگر استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را به خود جذب کند. به گفته مرادی، ۴ فرودگاه بین‌المللی، پشتیبانی خوبی برای توسعه بخش گردشگری در هرمزگان هستند و از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان مکمل همدیگر هستند که این مهم برای سرمایه‌گذار اطمینان محسوب می‌شود. او بیان داشت: ۱۲ درصد استان هرمزگان را مناطق حفاظت‌شده تشکیل می‌دهند و این ظرفیت مناسبی برای طبیعت‌گردی است و می‌توان آن را تا ۲۰ درصد نیز افزایش داد. مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان در این رابطه ابراز داشت: ۶۰ درصد مساحت برخی شهرستان‌ها را مناطق حفاظت‌شده تشکیل می‌دهد که می‌توان به شهرستان خمیر اشاره کرد.

آماده‌سازی ۶۰ بسته گردشگری برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: ۶۰ بسته سرمایه‌گذاری علاقه‌مند به بخش گردشگری برای سرمایه‌گذاران آماده‌شده که در پهنه‌های گردشگری قرار دارند. رضا برومند ضمن با اهمیت توصیف کردن بحث گردشگری در استان هرمزگان افزود: علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این خصوص موردحمایت قرار می‌گیرند. او ادامه داد: در سال جاری پهنه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای شفافیت و عدالت به فراخوان عمومی گذارده می‌شوند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: پهنه‌های گردشگری مشخص‌شده و اراضی دولتی است که این مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. برومند ادامه داد: به‌عنوان نمونه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان سیریک با اعتبارهای مربوط به توسعه سواحل مکران آماده‌شده و میراث فرهنگی وظیفه خود در این بخش را انجام می‌دهد.

۴۰ مرکز گردشگری دریایی در هرمزگان ساماندهی شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴۰ مرکز گردشگری دریایی در این استان شناسایی و ساماندهی شده و مطالعات اولیه نیز به‌منظور جانمایی بهینه بنادر جدید دارای قابلیت پذیرش گردشگر انجام‌شده است.

الله مراد عفیفی پور بیان داشت: ۱۷ مرکز گردشگری در جزیره قشم، ۱۲ مرکز در غرب، ۶ مرکز در بندرعباس و شرق و پنج مرکز نیز مربوط به جزیره کیش است. او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، هرمزگان به‌عنوان استان معین گردشگری دریایی در کشور تعیین‌شده است. او یادآور شد: در دو سال اخیر اسکله‌های شناور فلزی توسط متخصصان داخلی در مناطق مختلف هرمزگان طراحی، ساخت و نصب‌شده است. او اضافه کرد: ۱۳ بندر در هرمزگان به‌عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی کشور وجود دارد که ۹۵ درصد از حجم کل حمل‌ونقل مسافران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزیره‌های خلیج‌فارس را بر عهده دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد